Domov

Envirokurz 2019

Nadišiel pondelok, 13.máj. Na tento deň sa tešilo 43 detí z 5.C, 6.A a 6.B.. Čakalo ich 5 dní v Terchovej - Štefanovej.

Okolo deviatej hodiny ráno sa začali schádzať pred školou, aby na chvíľku vymenili školu za zážitky v Malej Fatre. Presne o 9,30 hod. sa autobus s deťmi, zdravotníčkou Veronikou, dobrovoľníkmi Patym a Richardom a pani učiteľkami - Ivetou Cerinovou a Danielou Sadloňovou vydal na cestu do Štefanovej. Prvá zastávka bola pri Hrade Beckov. Prehliadka bola zaujímavá, no bolo veľmi veterno. Po prehliadke sme nastúpili opäť do autobusu a vydali sme sa na cestu do nášho cieľa.
Po príchode sme sa ubytovali, po večeri sme šli na prechádzku do okolia a večer sme fandili našim hokejistom. Večer začalo pršať. Aj na druhý deň lialo, na okolitých kopcoch bol však čerstvo napadaný sneh, a tak sme doobedie strávili na chate, vyrábali sme si erby na izby, vymaľovávali sme si obrázky a hrali hry. Poobede sme využili čas bez dažďa a šli sme sa prejsť. O piatej na chatu zavítal záchranár Horskej služby a porozprával nám o práci horských záchranárov. Deti mali mnoho otázok, na ktoré trpezlivo odpovedal. Beseda bola veľmi pútavá. Večer sme strávili maľovaním obrázkov, či nápisov na tričká.
V stredu sa trochu vyčasilo, prišiel po nás autobus a vyrazili sme do Oravského Podzámku, kde sme si prezreli krásny, priam rozprávkový hrad. Po jeho prehliadke sme zavítali do Múzea kočiarov. Na parkovisku bolo mnoho stánkov, kde sme nakúpili suveníry i sladké donutky. Okolo štvrtej sme sa vrátili späť na chatu. Večer sme opäť žili hokejom.
Vo štvrtok sme sa zobudili do krásneho rána, slniečko svietilo a nás čakal krásny deň. Terchovským vláčikom sme sa previezli po okolí Terchovej, zavítali sme na rozhľadňu, odkiaľ sme mohli pozorovať krásy okolia a potom sme opäť nasadli do vláčika, ktorý nás odviezol k Hotelu Diery, odkiaľ sme sa vydali na túru smerom k chate, kde sme bývali. Všetkých nás očarili Dolné diery, cez ktoré sme sa dostali po chodníčkoch, skalách i drevených lávkach...bola to úžasná túra. V Podžiari sme sa občerstvili v bufete a pokračovali na chatu. Naše krásne zážitky nepokazilo ani to, že sme prišli celí zablatení, za tie pohľady na prírodné krásy to stálo... Po neskoršom obede sme si vonku zahrali Vyzývačky, preverili sme si vedomosti, zručnosti, ale i kreativitu...nakoľko nás prekvapil dážď, dohrali sme ich vnútri v chate. Po večeri bolo vyhodnotenie Vyzývačiek, bodovania izieb a taktiež tak, ako každý večer, boli odmenené deti za čosi výnimočné – pozitívne, čo si počas dňa všimli pani učiteľky. Štvrtkový večer sa niesol v znamení večera bez mobilov, tabletov, čo nie všetci ľahko zvládali. Nikto na to nebol pripravený a tak reakcie boli rôzne. Niekto to vzal v pohode, ale niekoľko detí to nieslo veľmi ťažko. Chatou sa ozývalo skandovanie: „My chceme mobily! My chceme mobily!“ Ale nakoniec to všetci zvládli. Keď všetko v chate stíchlo, asi o pol jednej sa ozvalo v megafóne: „ Budíček!“ Podaktorí sa potešili, že je už ráno a idú sa rozdávať mobily....ale nebolo to tak...čakala nás nočná prechádzka...pre niektorých to bolo dosť nemilé a nepochopené prekvapenie, iní sa tešili a mali z toho zábavu...pobyt vonku bez mobilov a bateriek mal svoje čaro... a hoci po návrate do izieb mnohí prehlásili, že po takomto budíčku už nezaspia, po krátkom čase všetko stíchlo a všetci boli ponorení do hlbokého spánku....
Ráno, keď sme sa zobudili, prvá cesta detí viedla k mobilom a tabletom – to bolo radosti! – potom sme sa pobalili, každé dieťa dostalo diplom a malú maškrtu a nastúpili sme do autobusu, aby sme sa vydali na cestu domov. Ešte sme sa zastavili v Podolí, kde sme navštívili Park miniatúr, v ktorom sme si prezreli slovenské hrady a zámky, dokúpili zopár suvenírov a maškŕt a potom sme pokračovali do Pezinka, aby sme sa zvítali s našimi najbližšími a najmilšími.
Päť dní utieklo ako voda a i napriek tomu, že počasie nám veľmi neprialo, zažili sme veľa pekného a domov sme si priniesli veľa zážitkov. Taký bol tohtoročný Environmentálny pobyt v prírode...

Autor: Daniela Sadloňová

Login

Login:
Heslo:

© 2006 ZŠ Na bielenisku v Pezinku, Všetky práva vyhradené.
Powered by DEV web management system